Demir içeren besinler

En çok demir içeren besinler.. Evet arkadaşlar bu makale kendi sağlık yazımdan ilkidir. Demir eksikliğinde çekeceğiniz başlıca sıkıntılar; kansızlık buna bağlı olarak yorgunluk hissi ve fazla uyuma, iştahsızlık, anlayamama ve benim tabirimle zeka geriliği, kalp ritim bozukluluğu saç dökülmesi ve algılama güçlüğü başta olmak üzere daha saymadığım bir çok sıkıntınıza ve sağlıksal sorunlarınıza demir eksikliği neden olabilmektedir.

pekmezDemir eksikliğinde kalp krizi geçirdiğinizi filan düşünebilirsiniz lakin bunlar kriz değil demir eksikliğinin belirtileri sonuçlarıdır… Demir eksikliği bende de vardı yani belirtilerinin çoğu vardı bende üzüm pekmezi kullandım 2 hafta devam ettim kullanmaya migren tarzı baş ağrıları gelebilir bana bu tür ağrılar geldi. Bende kanın artmasıyla damarlardaki genişlemenin bu ağrılara yol açacağını düşündüm ve doktora gitmedim. Sizde olursa gidebilirsiniz bu konuda doktor kontrolleri her zaman önemlidir. Sadece bilgi amaçlı bu konum sağlığınıza takviye amaçlıdır. Eğer kafanıza takılan birşey varsa konu altında yazabilirsiniz. Yorum üyeliksizdir.

Benim size önerim demir eksikliği için aşağıdaki besinleri tüketmenizdir. Aşağıda sırasıyla yazdığım listede demir bakımından daha zengin olan besinler yer alıyor. Bunları kullanmadan önce doktorunuzada başvurmanız şahsım tarafından öneriliyor.

Kırmızı et (Ne kadar kırmızı olursa okadar demir fazla olur)
Ispanak ve benzeri yeşil ürünler
Kuru üzüm veya Üzüm pekmezi
Kuru diğer meyveler
Kayısı ve Erik..

Sağlıklı günler dilerim (:

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*